Madpakkeklar… Jeg forbereder mig og fylder fryseren

Inspiration til madpakker #1

proteinbroed_1

img_2710
NEMME Proteinbrød med banan og kakaonibs – glutenfri og uden sukker

Som tidligere nævnt så forbereder jeg mig på, at der igen snart skal smøres madpakker til skoledrengen.

Sønnen er bestemt ikke fan af en madpakke fyldt med rugbrødsmadder – hvilket mor her udmærket godt kan forstå. Derfor prøver jeg at lave små, sundere og fiberrige snack, som kan komme med som supplement i madpakken – sammen med andre gode ting, selvfølgelig.


Første skud på stammen blev disse LÆKRE Proteinbrød med chokolade og banan.

De er rig på fiber og protein fra bl.a. Chiafrø, nødder, havregryn og æg. De har en let sødelig smag fra bananen og lækkerhed fra den mørke chokolade, og så mætter de godt … Derudover er de meget nemme og hurtige at lave – What´s not to like?!?

 

OPSKRIFTEN

Opskriften fandt jeg hos skønne Ditte – som altid er leveringsdygtig af de lækreste opskrifter – hun er bestemt et besøg værd!
Hun har i øvrigt lige lagt en opskrift på hendes blog med nogle müslibar som ser MØG LÆKRE UD – se lige HER

Som altid lykkes det mig heller ikke denne gang, at holde mig slavisk til opskriften. Ikke fordi jeg betvivlede Dittes opskrift, men fordi, jeg desværre ikke havde helt det der skulle bruges. Dittes opskrift kan i finde HER.
Jeg skal helt sikker også prøve hendes opskrift med de hampefrø – det er stort set det eneste jeg lavede om, og så lidt chokolade selvfølgelig 🙂

 

MIN OPSKRIFT BLEV SÅLEDES

(10-12 stk.)

♦ 100 g glutenfri havregryn
♦ 50 g nødder
♦ 2 store modne bananer
♦ 50 g. Chiafrø
♦ 50 g 5-korns blanding (Her brugte Ditte Hampefrø)
♦ 30 g. Kakaonips (Her brugte Ditte 40 g)
♦ 2 æg
♦ 1 spk. Honning
♦ 20 g. hakket mørkt chokolade uden sukker (Dette brugte Ditte ikke)

SÅDAN GØR DU
♦ Havregryn og nødder blendes til mel i en minihakker
♦ Blend bananen til mos
♦ Blad alt sammen i en skål
♦ Fordel massen i muffin forme – Ditte brugte silicine, men jeg havde kun en bageplade med muffinhuller – så den fik lidt smør spray og fungerede fint.
♦ Bages i ca. 15-20 min ved 180 g i varmluft

 

img_2708

 

img_2709

 

img_2712

 

img_2710
Velbekomme – nyd en lækker sød, mættende og sund bandit 😊
TAK for inspiration Ditte!

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Madpakkeklar… Jeg forbereder mig og fylder fryseren